REALIZACJE
Tunel średnicowy w Łodzi 2019 - 2022
Tunel średnicowy w Łodzi, zwany także łódzkim metrem połączy dworzec Łódź Fabryczna z dworcami Łódź Kaliska o Łódź Żabieniec. Budowa obejmuje wydrążenie dwóch tuneli, gdzie jeden przeznaczony będzie dla kolei dużej prędkości natomiast drugi dla zelektryzowanej linii kolejowej łączącej Łódź z Warszawą. Tunel będzie służył zarówno pociągom Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, jak i innym przewoźnikom regionalnym i ponadregionalnym.
DANE STATYSTYCZNE TUNELU ŚREDNICOWEGO W ŁODZI:
- 7500 metrów - całkowita długość tunelu
- 2700 metrów - odległość między stacjami w linii prostej
- 17 metrów – głębokość tunelu przebiegającego pod centrum Łodzi
Budowa tunelu pod Martwą Wisłą – 2011 - 2016
Jako podwykonawca Obrascon Huarte Latin (głównego wykonawcy) braliśmy udział w budowie długo wyczekiwanego tunelu pod Martwą Wisłą, będącym połączeniem ważnych arterii komunikacyjnych Gdańska – Trasy Słowackiego z Trasą Sucharskiego. Tunel liczy 1377,5 m, a wykonany został za pomocą mierzącej 91 metrów maszyny TBM „Damroka”, o wadze blisko 2200 ton. Oficjalne uroczyste otwarcie Tunelu odbyło się 24 kwietnia 2016 roku.
Dane statystyczne Tunelu pod Martwą Wisłą:
- 1377,5 metrów - całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą,
- 1072,5 metrów - długość jednej wydrążonej rury tunelu,
- 11 metrów – średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu,
- 35 metrów – odległość od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
